Powered by blogger | Modified by
Η στήλη "επί τροχάδην" έχει προσωρινά παγώσει...

Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

ΚΩΣΤΑΣ ΒΑΡΩΤΣΟΣ

Κάποιοι είχαν αντιδράσει όταν πρωτοτοποθετήθηκε ο δρομέας του Κώστα Βαρώτσου στην πλατεία Ομονοίας πριν καταλήξει μετά από περιπέτεια απέναντι από το Hilton, πάνω στη διαδρομή του κλασικού μαραθωνίου. Η μικρή επαφή με τις σύγχρονες τέχνες των ανά τους αιώνες συντηρητικών Αθηναίων είχε προκαλέσει αντιδράσεις.
Κάποιοι ίσως ούτε καν αναγνώριζαν ένα δρομέα σε αυτή τη γυάλινη μάζα. Σήμερα, τόσα χρόνια μετά, δύσκολα θα βρεις ανθρώπους που να μη βλέπουν κάτι ιδιαίτερο σε αυτό το γλυπτό, κυρίως σε ότι αφορά την αίσθηση της κεκτημένης ταχύτητας με την οποία δείχνει να κινείται ο δρομέας. Ο ίδιος ο καλλιτέχνης, καθρεφτίζει στο δρομέα τους κατοίκους της πόλης, συνδέοντας την ταχύτητά του με τη αγχωτική ζωή τους.

Yπάρχει ωστόσο μία διαφορά στον τρόπο που κατανοούν και αποδέχονται κάποια πράγματα οι λαοί του κόσμου. Στην Ελλάδα, επιβάλλονται. Αλλού προτείνονται...

Όταν ο ίδιος καλλιτέχνης κλήθηκε από το δήμο του Τορίνο στην Ιταλία να κοσμήσει με ένα γλυπτό του την πλατεία Benefica, ξεκίνησε μία διαδικασία που κράτησε έξι μήνες. Το Τορίνο ακόμη δε φιλοξενούσε σε δημόσιο χώρο κανένα σύγχρονο έργο. Ο καλλιτέχνης έκανε προτάσεις ξανά και ξανά. Τελικά κατέληξαν σε τρία σχέδια, τα οποία ψηφίστηκαν από τους δημότες προκειμένου να αποφασιστεί ποιο θα πραγματοποιηθεί...


   
Ακολουθήστε την ξύστρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Αναγνώστες



Τελευταία σχόλια